3 weken geleden schreef ik het eerste deel van 15 bedrijven met een succesvolle blog om van te leren en vandaag komt deel 2 eraan. De laatste 7 internationale bedrijven in deze top15 komen aan bod en zijn zeker de moeite om even van dichtbij te bekijken!

9. Evernote: Gebruik variatie

Evernote

Evernote gebruikt op een slimme manier tabs om de gebruiker snel wegwijs te maken in de verschillende types inhoud zoals product updates, podcasts, vrienden en business updates die zij notes noemen. Hierin verwerken ze telkens een mix aan multimedia types, zoals video, foto's en podcasts.

10. Flickr: Zet je community in de schijnwerpers

Flickr

Mensen houden ervan om hun eigen werk gepubliceerd te zien. Maak hier handig gebruik van en zet je gebruikers in de kijker. Zo toont Flickr foto's en video's van hun gebruikers op de bedrijfsblog.

11. O'Reilly Radar: Maak je team van bloggers menselijk

O'Reilly Radar

Mensen willen weten wie er achter de blog schuilt en gun hen op die manier ook een kijkje achter de schermen. Maak je bloggers menselijk door een (ludieke) foto te plaatsen of via een kleine auteurs-pagina. Zo zullen lezers zich sneller op hun gemak voelen en zich aangesproken voelen hun mening te uiten via een reactie.

12. Google: Gebruik mensen uit alle regionen van het bedrijf

Google

Op de blog van Google komen werknemers vanuit het hele bedrijf aan bod, zo kregen een software ingenieur, een technisch programmeur, de vice president van gebruikerservaringen, een entertainment marketeer en een specialist in universiteitsprogramma's de mogelijkheid om hun ervaringen te delen met de rest van de wereld. Op die manier geef je een heel diverse kijk op het bedrijf.

13. Marriott on the move: Zet de zaakvoerder voorop

Marriott

Een andere succesvolle manier om followers te creëren, is om de zaakvoerder of stichter of CEO aan het woord te laten, gegeven dat dit een charismatisch persoon is. Zo schrijft Bill Marriott - stichter van het Mariott hotel imperium - over bedrijfsupdates, recente ontwikkelingen in de branche alsook over zijn reizen en familie.

14. eBay: Gebruik social media

eBay

Als bedrijf kan je maar beter een goede strategie rond social media ontwikkelen, zo bewijst eBay met hun blog Ink. Deze blog moet de lezers dichter brengen bij het bedrijf om zo de verkoop te stimuleren. Dat doen ze aan de hand van Ink - waar ze verhalen vertellen en ervaringen rond eBay delen, maar ook via Twitter, YouTube en Flickr.

Onlangs zijn ze ook met het Social Seller Program begonnen om andere eBay verkopers te tonen hoe ze social media kunnen gebruiken om hun verkopen te stimuleren.

15. The Counterintuitive CEO: Wordt gevonden

Forrester

Als je een nieuwe blog maakt, kan je er niet vanuit gaan dat mensen je automatisch zullen gaan ontdekken. Hoewel het mogelijk is, het is ook zeer onwaarschijnlijk. Forrester's Research SEO Blog doet het via Search Engine Marketing (SEM) en betaalt om tussen de gesponsorde linken te komen op Google. Deze en veel andere manieren kunnen ervoor zorgen dat jouw blog gelezen wordt, wat uiteindelijk toch de bedoeling is ...

Vandaag hebben jullie deel 2 van dit overzicht gekregen, ik hoop dat het interessant was. Weet jij ook nog een goede bedrijfsblog staan, zet ze gerust bij in de reacties! Interessant artikel? Delen maar!